Kokemäen rautatieasema (aiem. Peipohja)
Kokemäen rautatieasema (aiem. Peipohja)
Kokemäen rautatieasema radalta päin. Liikennepaikka oli nimeltään Peipohja v. 1984 saakka. Kokemäen uusi asemarakennus valmistui 1919 Thure Hellströmin piirustusten pohjalta, kun alkuperäinen asemarakennus tuhottiin sisällissodassa. Asemarakennusta on laajennettu ja ulkoasua muutettu tulipalon jälkeen 1929.
Tallennettuna:
Aineistotyyppi |
---|
Valokuva |
Organisaatio |
Suomen Rautatiemuseo |
Kokoelma |
Suomen Rautatiemuseon kuvakokoelma Suomen Rautatiemuseon valokuvakokoelma |
Tunniste |
SRMV1:1258 |
Mitat |
148
mm 105 mm 148 x 105 mm |
Merkinnät |
merkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: ruskea painotekstimerkintä: Porin rata 1895-1995 / Kokemäen asema (ent. Peipohja) / Vuonna 1919 rakennetun aseman nimi oli 2.6.1984 asti Peipohja. Tulen turmeltua rakennuksen yläkerran 4.9.1929 katto muutettiin nykyisenlaiseksi. Alkuperäinen asemarakennus paloi 17.4.1918. Valokuva: J. Jaakkola, 1995. / Kokemäki-Seura ry. Painopaikka: Risteen Kirjapaino Ky / Kokemäen kaupunki (939) 5406 111merkinnän tyyppi: merkintämerkintätekniikka: painatusmerkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: liila leima, jossa tekstiä ja Hv1-höyryveturin n:o 555 kuvamerkintä: Porin rata 1895-1995 / Höyryveturi Prinsessa Kokemäellämerkinnän tyyppi: leimamerkintätekniikka: leimaus |
Valmistus |
reproduktio Kokemäki-Seura ry, tekijä ; Risteen Kirjapaino Ky, painaja ; J. Jaakkola, valokuvaaja paperi (pohjamateriaali) vaaka (suunta) |
Aiheen paikka |
Aiheen aika |
1995
|
Aiheet |
Luokitus |
värillinen (väri)
rakennukset (luokitus)
muut rakennukset ja rakenteet (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
raideliikenne (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
asemat ja terminaalit (alaluokitus)
|