Tietoa meistä

Suomen Rautatiemuseo on valtakunnallinen erikoismuseo ja muistiorganisaatio, joka tallentaa, tutkii ja esittää suomalaista rautatieliikenteen historiaa. Rautatiemuseon kokoelmat koostuvat rautateihin liittyvistä esineistä, kalustoyksiköistä, valokuvista ja piirustusarkistosta sekä rautatiehistorian arkistosta ja kirjastosta.

Museo esittelee kokoelmiaan näyttelyissä, Finna-hakupalvelussa ja tilauksesta tutkijoille, harrastajille ja muille kiinnostuneille. Lue lisää museon kokoelmista!

Finnassa museon kokoelmista on esillä koko ajan laajentuva otos. Se sisältää mm. kuvia VR:n valokuvakokoelmasta, museon omaa valokuva- ja esinekokoelmaa sekä karttoja ja julisteita.

Menneisyyden lisäksi museo tallentaa myös nykypäivää eri tyyppisillä tallennushankkeilla.

Mikä Finna on?

Finnassa voit selata Suomen Rautatiemuseon kokoelmia. Palvelua kehitetään ja sinne lisätään aineistoja aika ajoin. Tällä hetkellä Rautatiemuseon Finnassa esitellään museon valokuva-, esine-, juliste- ja karttakokoelmia. Suurin osa Finnaan lisätystä aineistosta ajoittuu 1930 – 1950 -luvuille. Finnassa on vasta pieni osa museon kokoelmista.

Kaikkien Finnassa olevien organisaatioiden aineistoja löydät osoitteesta finna.fi