Imatrankosken rautatieasema (ent. Imatra)
Imatrankosken rautatieasema (ent. Imatra)
Imatrankosken (ent. Imatra) rautatieasema viistosti vasemmalta radalta päin. Asemalaiturilla matkustajia ja asemaa lähimmällä raiteella höyryveturi vaunuineen. Imatrankosken liikennepaikka oli v. 1952 saakka nimeltään Imatra. Asemarakennus valmistui 1890-luvulla ilmeisesti Knut Nylanderin Oulun radalle suunnittelemien tyyppipiirustusten pohjalta. Asemarakennus purettiin 1974.
Tallennettuna:
Aineistotyyppi |
---|
Valokuva |
Organisaatio |
Suomen Rautatiemuseo |
Kokoelma |
Suomen Rautatiemuseon kuvakokoelma Suomen Rautatiemuseon valokuvakokoelma |
Tunniste |
SRMV1:562 |
Mitat |
116
mm 81 mm 116 x 81 mm |
Merkinnät |
merkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: sininen kuulakärkikynäkirjoitusmerkintä: Dino:2200merkinnän tyyppi: kirjoitusmerkintätekniikka: kirjoitus |
Valmistus |
reproduktio paperi (pohjamateriaali) vaaka (suunta) |
Käyttö |
omistusaika
1982
- 1982
Erkki Einola, aikaisempi omistaja |
Aiheen paikka |
Aiheen aika |
1890
- 1919
vuosisadan vaihde
|
Aiheet |
Luokitus |
mustavalkoinen (väri)
rakennukset (luokitus)
muut rakennukset ja rakenteet (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
asemat ja terminaalit (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
raideliikenne (alaluokitus)
|