Imatrankosken rautatieasema (ent. Imatra)
Imatrankosken rautatieasema (ent. Imatra)
Imatrankosken (ent. Imatra) rautatieasema viistosti vasemmalta radalta päin. Imatrankosken liikennepaikka oli v. 1952 saakka nimeltään Imatra. Asemarakennus valmistui 1890-luvulla ilmeisesti Knut Nylanderin Oulun radalle suunnittelemien tyyppipiirustusten pohjalta. Asemarakennus purettiin 1974.
Tallennettuna:
Aineistotyyppi |
---|
Valokuva |
Organisaatio |
Suomen Rautatiemuseo |
Kokoelma |
Suomen Rautatiemuseon kuvakokoelma Suomen Rautatiemuseon valokuvakokoelma |
Tunniste |
SRMV1:559 |
Mitat |
139
mm 91 mm 139 x 91 mm |
Merkinnät |
merkinnän sijainti: kuvapuolimerkinnän kuvailu: musta painotekstimerkintä: Imatran asema. / H. G. Gröhn. Kirja- ja Paperikauppa, Viipurissa.merkinnän tyyppi: merkintämerkintätekniikka: painatusmerkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: sininen kuulakärkikynäkirjoitusmerkintä: Imatra (ennen v. 1918)merkinnän tyyppi: kirjoitusmerkintätekniikka: kirjoitusmerkinnän sijainti: kuvapuolimerkinnän kuvailu: musta kirjoituskoneteksti paperilapulla, joka liimattu kiinni postikorttiinmerkintä: Imatra Rak. 1892 Kuva vuosisatamme alustamerkinnän tyyppi: kirjoitusmerkintätekniikka: kirjoitus |
Valmistus |
reproduktio paperi (pohjamateriaali) vaaka (suunta) |
Aiheen paikka |
Aiheen aika |
1900
- 1910
1900-luvun alku
|
Aiheen toimija |
Knut Nylander |
Aiheet |
Luokitus |
mustavalkoinen (väri)
rakennukset (luokitus)
muut rakennukset ja rakenteet (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
asemat ja terminaalit (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
raideliikenne (alaluokitus)
|
Julkaisut |
|