Imatrankosken rautatieasema ja ratapiha (ent. Imatra)
Imatrankosken rautatieasema ja ratapiha (ent. Imatra)
Talvinen Imatrankosken (ent. Imatra) rautatieasema ja ratapiha radansuuntaisesti kuvattuna. Imatrankosken liikennepaikka oli v. 1952 saakka nimeltään Imatra. Asemarakennus valmistui 1890-luvulla ilmeisesti Knut Nylanderin Oulun radalle suunnittelemien tyyppipiirustusten pohjalta. Asemarakennus purettiin 1974.
Tallennettuna:
Aineistotyyppi |
---|
Valokuva |
Organisaatio |
Suomen Rautatiemuseo |
Kokoelma |
Suomen Rautatiemuseon kuvakokoelma Suomen Rautatiemuseon valokuvakokoelma |
Tunniste |
SRMV1:557 |
Mitat |
135
mm 86 mm 135 x 86 mm |
Merkinnät |
merkinnän sijainti: kuvapuolimerkinnän kuvailu: musta mustekynäkirjoitusmerkintä: Imatra.merkinnän tyyppi: kirjoitusmerkintätekniikka: kirjoitusmerkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: sininen kuulakärkikynäkirjoitusmerkintä: Imatra (n. v. 1925)merkinnän tyyppi: kirjoitusmerkintätekniikka: kirjoitusmerkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: sininen pyöreä leimamerkintä: Rautatiemuseo / Hyvinkää / Järnvägsmuséet / Hyvingemerkinnän tyyppi: leimamerkintätekniikka: leimaus |
Valmistus |
reproduktio paperi (pohjamateriaali) vaaka (suunta) |
Aiheen paikka |
Aiheen aika |
1925
|
Aiheet |
Luokitus |
mustavalkoinen (väri)
rakennukset (luokitus)
muut rakennukset ja rakenteet (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
asemat ja terminaalit (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
raideliikenne (alaluokitus)
|