Imatrankosken rautatieasema (ent. Imatra)
Imatrankosken rautatieasema (ent. Imatra)
Imatrankosken (ent. Imatra) rautatieasema viistosti vasemmalta radalta päin. Imatrankosken liikennepaikka oli v. 1952 saakka nimeltään Imatra. Asemarakennus valmistui 1890-luvulla ilmeisesti Knut Nylanderin Oulun radalle suunnittelemien tyyppipiirustusten pohjalta. Asemarakennus purettiin 1974.
Tallennettuna:
Aineistotyyppi |
---|
Valokuva |
Organisaatio |
Suomen Rautatiemuseo |
Kokoelma |
Suomen Rautatiemuseon kuvakokoelma Suomen Rautatiemuseon valokuvakokoelma |
Tunniste |
SRMV1:556 |
Mitat |
133
mm 82 mm 133 x 82 mm |
Merkinnät |
merkinnän sijainti: kuvapuolimerkinnän kuvailu: valkoinen painokirjoitusmerkintä: Imatra asemamerkinnän tyyppi: merkintämerkintätekniikka: painatusmerkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: lyijykynäkirjoitusmerkintä: DnoV2690:22 / C Rautakirja / 115 kpl Imatra n:o 2062merkinnän tyyppi: kirjoitusmerkintätekniikka: kirjoitusmerkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: sininen kuulakärkikynäkirjoitusmerkintä: 298merkinnän tyyppi: kirjoitusmerkintätekniikka: kirjoitus |
Valmistus |
reproduktio paperi (pohjamateriaali) vaaka (suunta) |
Aiheen paikka |
Aiheen aika |
1940
- 1949
1940-luku?
|
Aiheet |
Luokitus |
mustavalkoinen (väri)
rakennukset (luokitus)
muut rakennukset ja rakenteet (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
asemat ja terminaalit (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
raideliikenne (alaluokitus)
|