Imatrankosken rautatieasema (ent. Imatra)
Imatrankosken rautatieasema (ent. Imatra)
Imatrankosken (ent. Imatra) rautatieasema viistosti vasemmalta radalta päin. Asemaa lähemmällä raiteella höyryveturi vaunuineen. Veturin vieressä rautatieläisiä. Imatrankosken liikennepaikka oli v. 1952 saakka nimeltään Imatra. Asemarakennus valmistui 1890-luvulla ilmeisesti Knut Nylanderin Oulun radalle suunnittelemien tyyppipiirustusten pohjalta. Asemarakennus purettiin 1974.
Tallennettuna:
Aineistotyyppi |
---|
Valokuva |
Organisaatio |
Suomen Rautatiemuseo |
Kokoelma |
Suomen Rautatiemuseon kuvakokoelma Suomen Rautatiemuseon valokuvakokoelma |
Tunniste |
SRMV1:555 |
Mitat |
159
mm 110 mm 159 x 110 mm |
Merkinnät |
merkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: sininen kuulakärkikynäkirjoitusmerkintä: N 51 / Imatramerkinnän tyyppi: kirjoitusmerkintätekniikka: kirjoitus |
Valmistus |
reproduktio paperi (pohjamateriaali) vaaka (suunta) |
Aiheen paikka |
Aiheen aika |
1900
- 1919
noin
|
Aiheet |
Luokitus |
mustavalkoinen (väri)
rakennukset (luokitus)
muut rakennukset ja rakenteet (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
asemat ja terminaalit (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
raideliikenne (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
kulkuneuvot (alaluokitus)
|