Haapamäen rautatieasema
Haapamäen rautatieasema
Haapamäen rautatieasema viistosti oikealta radalta päin. Haapamäen alkuperäisen aseman tilat osoittautuivat 1800-luvun lopulla riittämättömiksi ja uuden, kuvassa olevan, kansallisromanttisen aseman suunnitteli Bruno Granholm. Hänen suunnittelemaansa asemaa jouduttiin laajentamaan myöhemmin, ainakin 1920.
Tallennettuna:
Aineistotyyppi |
---|
Valokuva |
Organisaatio |
Suomen Rautatiemuseo |
Kokoelma |
Suomen Rautatiemuseon kuvakokoelma Suomen Rautatiemuseon valokuvakokoelma |
Tunniste |
SRMV1:154 |
Mitat |
140
mm 87 mm 140 x 87 mm |
Merkinnät |
merkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: musta mustekynällä tehty kaunokirjoitusmerkintä: Herr arkitekt / Thure Hellström / Helsingfors / Fredriksg. 66 / HPK 29/5 -38merkinnän kieli: ruotsimerkinnän tyyppi: kirjoitusmerkintätekniikka: kirjoitusmerkinnän lisätiedot: postikortin kääntöpuolella on pitkä kirjemainen teksti, jossa kirjoittaja mm. onnittelee syntymäpäivän johdosta.merkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: liila pyöreä leimamerkintä: Rautatiemuseo / Hyvinkää / Järnvägsmuséet / Hyvingemerkinnän tyyppi: leimamerkintätekniikka: leimausmerkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: musta pyöreä, osittain poiskulunut leimamerkintä: Haapa 29.V.3merkinnän tyyppi: leimamerkintätekniikka: leimausmerkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: lyijykynäkirjoitusmerkintä: Dno V2798:10merkinnän tyyppi: kirjoitusmerkintätekniikka: kirjoitus |
Valmistus |
reproduktio paperi (pohjamateriaali) vaaka (suunta) |
Käyttö |
Thure Hellström, aikaisempi omistaja |
Aiheen paikka |
Aiheen aika |
1930
- 1939
1930-luku
|
Aiheet |
Luokitus |
mustavalkoinen (väri)
rakennukset (luokitus)
muut rakennukset ja rakenteet (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
raideliikenne (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
asemat ja terminaalit (alaluokitus)
|