Juna ylittämässä Rajajoen aseman rautatiesiltaa
Juna ylittämässä Rajajoen aseman rautatiesiltaa
Hv2-höyryveturin vetämä juna ylittämässä siltaa Rajajoen asemalla rataosuudella Viipuri-Rajajoki. Liikennepaikka avattu 1917. Bruno Granholmin suunnittelema kuvan ulkopuolelle jäävä asemarakennus toimi ensimmäisen maailmansodan aikana sotilassairaalana. Rajajoki oli Pietarin radan viimeinen Suomen puolella sijainnut asema ja näin ollen tulli-ja raja-asema. Silta ja asema kärsivät pahoja vahinkoja toisessa maailmansodassa. Junassa Ge-matkatavaravaunu ja toinen henkilöliikenteen vaunu.
Tallennettuna:
Aineistotyyppi |
---|
Valokuva |
Organisaatio |
Suomen Rautatiemuseo |
Kokoelma |
Suomen Rautatiemuseon kuvakokoelma Suomen Rautatiemuseon valokuvakokoelma |
Tunniste |
SRMV1:2867 |
Mitat |
89
mm 138 mm 89 x 138 mm |
Merkinnät |
merkinnän sijainti: kuvapuolimerkinnän kuvailu: himmeä valkoinen kirjoitusmerkintä: Rajajokimerkinnän tyyppi: kirjoitusmerkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: lyijykynäkirjoitusmerkintä: Rajajoki järnvägs-(gräns) bromerkinnän kieli: ruotsimerkinnän tyyppi: kirjoitusmerkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: kuulakärkikynäkirjoitusmerkintä: Rajajoen silta (1920 alkupuolella)merkinnän tyyppi: kirjoitusmerkinnän sijainti: kääntöpuolimerkinnän kuvailu: kuulakärkikynäkirjoitusmerkintä: Lahj. Rouva L. Lauerma, Rh. 5/4-1968merkinnän tyyppi: kirjoitus |
Valmistus |
paperi (pohjamateriaali) vaaka (suunta) |
Aiheen paikka |
Aiheen aika |
1920
- 1925
arvio
|
Aiheen toimija |
Bruno Granholm |
Aiheet |
Luokitus |
mustavalkoinen (väri)
rakennukset (luokitus)
muut rakennukset ja rakenteet (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
rautatiet (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
asemat ja terminaalit (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
tiet ja sillat (alaluokitus)
maaliikenne (luokitus)
kulkuneuvot (alaluokitus)
|